Gasfles in brand op camping Bakkum

BAKKUM - Donderdag 25 april om 10:54 uur is de brandweer met spoed uitgerukt naar camping Bakkum aan de Zeeweg. Tijdens het schoonmaken van een barbecue was de slang van een gasfles in brand gevlogen.

 

Dit gebeurde doordat de slang poreus was door uitdroging. Hierdoor waren er al behoorlijke vlammen te zien.

112 werd gebeld en de bhv-ers hebben de gasfles geblust met een schuimblusser en de fles daarna dicht gedraaid. De brandweer was snel ter plaatse en heeft de nacontrole gedaan.

De brandweer adviseert om de slangen die gebruikt worden bij gasflessen regelmatig te controleren en deze om de twee jaar te vervangen.

De brandweer complimenteerde de bhv-ers van de camping voor het goede handelen en de duidelijke opvang van de brandweer bij aankomst, zodat ze snel op de juiste plek waren.