PWN – Wie belt met het klantencontactcentrum van PWN, betaalt € 0,35 per gesprek plus de gebruikelijke kosten voor het bellen met een vaste of mobiele telefoon. De kosten voor langere gesprekken lopen hierdoor minder snel op.
Sinds deze zomer rekent PWN, net als andere bedrijven met een telefonische klantenservice, geen informatietarief per minuut meer maar een vast tarief per gesprek.
De tariefswijziging is ingegeven door nieuwe regels van de Autoriteit Consument & Markt, die de belangen van de consument beschermt. Bedrijven mogen maximaal € 1,00 per gesprek doorberekenen aan de beller. PWN hanteert een tarief van € 0,35. In veel automatisch aangemaakte correspondentie van PWN aan klanten staat het oude beltarief nog vermeld. Begin 2015 past PWN al het briefpapier aan.
Bellen met het klantencontactcentrum van PWN kan door de tariefswijziging goedkoper uitpakken. Nóg goedkoper – en handiger, vinden veel van onze klanten – is online zaken regelen. De vernieuwde website van PWN is hier helemaal op ingericht. Online zaken regelen kost helemaal niets